الگوی مدیریتی جامع

از 1980 تاکنون، مدیریت کیفیت جامع یک الگوی مدیریتی فراگیر می باشد که در فرآیندهای تولید و عرضه ی کالا بر 4 اصل تمرکز دارد: مشتری گرایی یا Customer Orientation توانمندسازی کارکنان یا Empowerment، استفاده از داده های عینی در فرآیند تصمیم گیری، دیدگاه کل نگر یا Holistic

بسیاری از کاربردهای مدیریت کیفیت جامع با تاکید بر تامین انتظارات مشتری آغاز می شود و بسیاری از سازمانها از این طریق پیشرفتهای چشمگیری در خدمت رسانی به مشتریان داشته اند. البته اغلب  سازمانها دریافته اند که پذیرش مدیریت کیفیت جامع در آغاز نیازمند تغییرات فراوانی در سازمان است. در واقع آنها هر زمان جنبه های خاصی از مدیریت کیفیت جامع  مانند: مشتری گرایی، الگوبرداری (Benchmarking)، و توانمند سازی را می پذیرند.

 

ادامه مطلب ...